El termini de sol·licituds per demanar l’ajut al lloguer per a l’any 2024 està obert. En aquest cas, el període de presentació depèn de la...

El termini de sol·licituds per demanar l’ajut al lloguer per a l’any 2024 està obert. En aquest cas, el període de presentació depèn de la...
D’acord amb la Llei de transparència i accés a la informació pública, Gramepark, SA posa a disposició de la ciutadania un resum de la seva activitat i les fites més destacades.
Més de 50 pisos de lloguer assequible s’incorporaran al parc d’habitatge públic Santa Coloma disposarà, en aquest inici de 2024, de dues noves...
La igualtat de gènere és un dels principis estratègics de la nostra política corporativa i de recursos humans. Per això, amb l’aprovació del Pla...
Gramepark posa a disposició de la ciutadania un resum de la seva activitat i les fites més destacades.
Gramepark és l'empresa municipal de Santa Coloma de Gramenet que treballa per la integració residencial i social a la ciutat.
Té dues missions fonamentals:
L'equip treballa per millorar l'experiència de colomencs i colomenques a través d'una pluralitat de serveis. Per fer-ho, adopta una mirada interseccional que permet posar atenció a factors socioeconòmics, de gènere i ambientals.
Gramepark no ha parat de créixer i avançar per poder oferir un servei públic i de qualitat a tothom que ho necessiti.
L’accés a l’habitatge és una tasca primordial dins l’empresa, i és per això que es compta amb l’Oficina Local d’Habitatge.
La gestió de la mobilitat és l’altra de les tasques que desenvolupa Gramepark, SA a la ciutat.
L’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet dóna resposta a les necessitats de la ciutadania en matèria d’habitatge a través de l’empresa municipal Gramepark, SA i l’Oficina Local d’Habitatge. Així, ofereix un servei on el ciutadà pot informar-se i rebre assessorament des d’un sol espai.
Els seus objectius són:
Habitatge públic
Promoció i gestió d’habitatges amb protecció oficial per facilitar l’accés a la vivenda a colomencs i colomenques (de la mà de l’Ajuntament).
Registre de sol·licitants
Acompanyament per a sol·licitants d’habitatge públic.
Borsa d’habitatge de lloguer
Intermediació (gratuïta) entre la propietat de l’habitatge i possibles inquilins per assolir lloguers a preus assequibles.
SIDH
Assessorament i intermediació (gratuïts) orientat a inquilins que es troben en risc de perdre el seu habitatge.
Ajuts al pagament del lloguer
Gestió de les sol·licituds d’ajuts per fer front al pagament del lloguer, dirigits a persones en risc d’exclusió social.
Ajuts a la rehabilitació
Assessorament i suport tècnicoadministratiu per facilitar la sol·licitud d’ajuts a la rehabilitació d’habitatges i edificis.
Assessorament energètic
Atenció a llars en situació de pobresa energètica i implementació de mesures de prevenció per combatre-la.
Els ajuts al pagament del lloguer són subvencions que s’atorguen a les unitats de convivència amb ingressos baixos o moderats per tal que puguin fer front al cost d’accedir i mantenir un habitatge.
Gramepark, SA gestiona les sol·licituds de prestacions econòmiques d’especial urgència per afrontar situacions d’emergència i possible pèrdua de l’habitatge. La finalitat d’aquests ajuts és possibilitar la permanència en l'habitatge, i així prevenir l'exclusió social que pot suposar la manca d’una residència habitual i permanent.
Seguiment i manteniment dels habitatges públics de lloguer. Gramepark, SA fa la gestió de les adjudicacions, la formalització dels contractes de lloguer i el seguiment de les incidències que es puguin produir.
182 Habitatges lloguer assequible
367.71€ Preu mig
130 Habitatges lloguer social
135.03€ Preu mig
207 Habitatges lloguer assequible
513.46€ Preu mig
S’ofereix assessorament i suport tècnic per facilitar el procés de sol·licituds d’ajuts per rehabilitar habitatges i edificis, sempre prioritzant l’habitabilitat i l’accessibilitat.
El servei de lluita i prevenció de la pobresa energètica és l’avenç més recent de Gramepark, SA. Treballa per combatre les situacions de pobresa energètica, garantir els drets als subministraments bàsics i millorar l’eficiència de les llars del municipi.
Des del Departament de Mobilitat es gestionen els aparcaments de lloguer i rotació de la ciutat, el dipòsit municipal de vehicles i la grua municipal i el servei d’estacionament de zona blava.
Aparcaments
Construcció i gestió d’aparcaments per a cotxes i motos a la ciutat.
Zona blava
Servei que s’encarrega de l’estacionament de vehicles a la via pública amb regulació horària.
Grua municipal
Servei municipal de retirada de vehicles per infracció a la via pública, a més d’altres tasques manteniment a les vies urbanes.
Des de la seva fundació, Gramepark ha construït o gestionat un total de 23 aparcaments i més de 7.000 places. Actualment, disposa a la ciutat de 4 aparcaments en rotació i lloguer.
Servei amb seu al Dipòsit municipal que s’encarrega de l’estacionament de vehicles a la via pública amb regulació horària. També ofereix atenció a la ciutadania i un canal de comunicació en cas d’anomalies a la via o el mobiliari urbà.
El dipòsit municipal actua sota supervisió de la Policia Local i funciona durant tot l’any, les 24 hores del dia.
Està situat al Carrer Lluís Companys, núm. 43, i resta obert les 24 hores de tots els dies de l’any.
Gramepark compta amb tres òrgans de govern: Consell d’Administració, Presidència i Gerència.
El personal de l’empresa realitza les seves tasques d’orientació i assessorament amb rigor i transparència per tal d’oferir un servei de qualitat a la ciutadania, sempre amb la finalitat de garantir la integració social a Santa Coloma de Gramenet.
Veure organigramaEl mapa de processos és una representació global del que fa l’OLH i reprodueix el conjunt de tasques a dur a terme per prestar els serveis de l’organització. Es tracta d’un instrument viu, donat que sempre està subjecte a ésser actualitzat en cas d’ampliació o modificació de serveis.
Descargar memoriaGramepark s’encarrega de gestionar les sol·licituds de diversos tipus d’ajuts. N’hi ha dirigits a persones joves, a persones grans, a persones amb ingressos baixos o moderats i propietats que vulguin oferir un lloguer assequible a l’habitatge buit privat. A més, hi ha convocatòries per a prestacions permanents per al pagament del lloguer.
Per conèixer els requisits i procediments de sol·licitud a aquests ajuts: Ajuts per al pagament del lloguer 2023
Actualment, els ajuts provenen dels fons NEXT GENERATION EU i es canalitzen a través del Pla Metropolità de Rehabilitació d’Habitatges (PMRH), un instrument estratègic del Consorci Metropolità de l’Habitatge pertanyent a l’AMB.
Per més informació:
Programa d'ajudes a les actuacions de rehabilitació
PMRH 2020-2030
Més enllà d’aquests ajuts, l’empresa compta amb el Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH). Es tracta d’un servei gratuït d’informació, assessorament i intermediació orientat a persones o famílies que es troben en risc de perdre el seu habitatge habitual per dificultats sobrevingudes.
Per conèixer els requisits i funcionament d’aquest servei: SIDH
Per a més informació: Servei d'assessorament energètic
Se n’ofereixen de tres tipus:
Per consultar-ne els horaris: Aparcaments
Accedeix de manera directa als tràmits electrònics més freqüents amb l’Administració i Gramepark, SA.
Envia o consulta factures per via electrònica a través d’e-FACT.
accedeix
Accedeix a la seu electrònica per realitzar i consultar tràmits (sol·licituds, queixes i suggeriments).
accedeix
La bústia és l’espai on rebre notificacions i altres comunicacions electròniques.
accedeix
Demana cita prèvia per a les teves gestions amb Gramepark, SA a través de la seu electrònica.
accedeix
Accedeix al registre electrònic d’apoderaments de l’Administració a nivell autonòmic.
accedeix